زبان آموزان ترکی استانبولی - Türkçe Kursiyerleri

زبان آموزان ترکی استانبولی - Türkçe Kursiyerleri

آموزش زبان ترکی استانبولی و معرفی مهندس یاشار نیازی
زبان آموزان ترکی استانبولی - Türkçe Kursiyerleri

زبان آموزان ترکی استانبولی - Türkçe Kursiyerleri

آموزش زبان ترکی استانبولی و معرفی مهندس یاشار نیازی

شعری از عمادالدین نسیمی

 منده صغر ایکی جهان من بو جهانه صغمزم


کوهر لامکان منم کون و مکانه صغمزم


عرشله فرش و کاف و نون منده بولوندی جمله چون


کس سوزنکی و اپسم اول شرح بیانه صغمزم


کون و مکاندر آیتم ذاته کیدر بدایتم


سن بو نشانله بیل منی بیلکه نشانه صغمزم


کیمسه کمان و ظنله اولمدی حقله بیلش


حقی بیلن بیلور که من ظن و کمانه صغمزم


صورته باخ و معنی یی صورت ایچنده طانی کیم


جسمله جان منم ولی جسمله جانه صغمزم


هم صدفم هم انجویم حشر و صراط اسنجیم


بونجه قماش و  رختله من بو دکانه صغمزم


کنج نهان منم من اوش عین عیان منم من اوش


کوهر کان منم من اوش بحره و کانه صغمزم


کرچه محیط اعظمم آدم آدمدر آدمم


طوریله کن فکان منم من بو مکانه صغمزم


جانله هم جهان منم دهرله هم زمان منم


کور بو لطیفه یی که من دهر و زمانه صغمزم


انجمله فلک منم وحی له هم ملک منم


چک دلنکی و اپسم اول من بو لسانه صغمزم


ذره منم کونش منم چارله پنج وشش منم


صورتی کور بیانله چونکه بیانه صغمزم


ذاتله ام صفاتله قدرله ام براتله


کل شکرم نباتله بسته دهانه صغمزم


نار منم شجر منم عرشه چیقان حجر منم                  

کور بو اودنک زبانه سین من بو زبانه صغمزم


شمس منم قمر منم شهد منم شکر منم


روح روان باغشلرم روح روانه صغمزم


تیر منم کمان منم پیر منم جوان منم


دولت جاودان منم آینه دانه صغمزم


کرچه بوکون نسیمیم هاشمی یم قریشیم


 موندن اولوغدور آیتم آیته شانه صغمزم

 

محیط اعظم عماد الدین نسیمی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.